علوم غریبه و خفیهمذهبی

استغفار کبیر مولا امیرالمومنین (استغفار هفتاد بندی امام علی)

استغفار 70 بندی
عرض سلام خدمت همه کاربران خوب مجله اینترنتی بیلمگ.
در این مطلب، استغفار جامع هفتاد بندی که از حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) نقل شده است رو براتون آماده کرده ایم که میتوانید در انتهای این مطلب در قسمت باکس دانلود، آن را در فرمت های مختلف دریافت نمایید.
در بعضی از سایتها و انجمن های اینترنتی، بحث هایی درمورد این دعا ایجاد شده با عنوان این که آیا این استغفارنامه حاجت می دهد و می تواند مشکلات ما را حل نموده و گشایشی در کارمان ایجاد کند؟
به راستی که این استغفار یک گنج گرانبها و شریف است که باید با خلوص نیت و اخلاص خوانده شود زیرا توبه از گناهان باید از ته دل باشد نه فقط با زبان.
خیلی از ماها (درحقیقت همه ما) حتی افراد متدین و نیکان و…، چون به گناه و معصیت بودن بعضی از اعمالمان آگاه نیستیم و به آنها توجهی نداریم، استغفارمان کامل نیست و چون از آن گناهان اطلاع نداریم، از آنها استغفار نکرده و نتیجه نمی گیریم.
 دارا بودن آثار معنوی و دنیوی مذکور در مقدمه ی استغفار، بسیار مقرّب است و اگر کسی آن را با توجه بخواند آثار عجیبی از آن ظاهر میشود. همچنین خواندن این استغفار در هنگام خواب، باعث وسعت رزق خواهد شد.
بعضی افراد پس از خواندن ادعیه مختلف، اظهار ناامیدی میکنند که چرا در کار ما گشایشی ایجاد نمی شود یا مثلا فلان دعا را خواندم و مشکلم برطرف نشد؟
باید در جواب به این عزیزان بگوییم که دعا کردن، استغفار و راز و نیاز با خداوند سبحان، آداب و شرایطی دارد مانند:
  • طهارت بدن و لباس
  • طهارت و پاک بودن مکان دعا
  • حضور قلب کامل در هنگام دعا و استغفار
  • اعتقاد کامل و امید به رحمت خداوند و بریدن از دیگران
  • صلوات قبل و بعد از دعا
  • آرامش و توجه به دعا
  • و…

خداوند در آیه 53 سوره زمر می فرماید:

 قُلْ یَا عِبَادِیَ الَّذِینَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَهِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ
(ای رسول رحمت) بدان بندگانم که (به عصیان) اسراف بر نفس خود کردند بگو: هرگز از رحمت (نامنتهای) خدا نا امید مباشید، البته خدا همه گناهان را (چون توبه کنید) خواهد بخشید، که او خدایی بسیار آمرزنده و مهربان است. سوره زمر آیه 53

این استغفار رو میتوانید بعد از نماز صبح و قبل از خواب (در جای خواب خود) بخوانید. حتما قبل از خواندن متن اصلی، یک بار معنی آن را بخوانید و حتما آداب اصلی دعا کردن را که دربالا ذکر شد رو رعایت فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا برای حمایت از ما مسدودکننده تبلیغات را غیرفعال کنید!