اخبار

اخبار سیاسی ایران و جهان | تیتر خبر های سیاسی

سیاست داخلی | سیاست خارجی | اخبار سیاسی | اخبار مجلس و دولت ایران

قدردانی وزیر کشور از نیرو‌های امدادی در یافتن کودک گلستانی

وزیر کشور در پیامی از تلاش‌های نیرو‌های امدادی به ویژه هلال احمر برای یافتن کودک گمشده گلستانی تشکر کرد.

آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک

­وزیر کشور گفت: برای اولین بار در کشور، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، به صورت گسترده برگزار می‌شود.

اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی

علیزاده خبرنگار مستقل می‌گوید بی بی سی خبری داده که احساسات افراد را جریحه‌دار و عقل ما را تعطیل کند بنابراین تا زمانی که متخصصان رسانه‌ای روی مسئله تحقیق می‌کنند بر عهده ما شهروندان است که از بازنشر دروغ خودداری کنیم و مقابل این دروغ‌ها بایستیم.

کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم

سخنگوی کمیسیون اصل نود ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اصل نود محل رجوع مردم است یعنی کمیسیونی است که بر مبنای شکایات مردم جلسه تشکیل می‌شود نه بر اساس دستور کاری که خودش بخواهد جلو ببرد.

گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی تهران و باکو در چارچوب توافقات

معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و فرمانده ارتش نخجوان در دیدار با جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور در چارچوب توافقات سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی و دفاعی در حال توسعه و ارتقاست.

حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود

رئیس‌جمهور، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهمترین مأموریت‌های سازمان محیط زیست دانست.

قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به‌زودی اجرا می‌شود

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس به بازنشستگان اطمینان خاطر داد که قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به‌زودی اجرا می‌شود.

عملیات «وعده صادق» سنگین‌ترین ضربه بر پیکره رژیم صهیونیستی بود

به گفته رئیس دفتر فرمانده کل قوا، عملیات «وعده صادق» بعد از «طوفان‌الاقصی» ضربه سنگین‌تری بر بدنه رژیم صهیونیستی زد و شکافی بزرگ در آن‌ها ایجاد کرد.

رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی باید آرایش تهاجمی بگیرند

به گفته معاون فرهنگی و جنگ نرم ستادکل نیروهای مسلح با قصور در دستیابی به پیروزی در جنگ سخت و نیمه‌سخت، بسیاری از افتخارات و دستاورد‌های انقلاب اسلامی را از بین خواهد رفت.

استمرار جمعه‌های خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی

 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد: راهپیمایی جمعه‌های خشم و انـزجار در استمرار حمایت‌های مردمی از جبهه مقاومت و غزۀ مظلوم و مقتدر فردا پس از نماز جمعه در ۴ استان کشور برگزار می‌شود.

ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تأکید بر آمادگی بالای ارتش جمهوری اسلامی، گفت: ارتش به‌ عنوان سربازان ولایت در کنار سایر نیروهای مسلح تا پای جان از انقلاب اسلامی و دستاور‌دهای آن دفاع می‌کند.

برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور

نشست بررسی مسائل، راهکار‌های رفع موانع و تامین مالی مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

پاسخ دولتمردان به پرسشهای خبرنگاران

امروز هم برخی از اعضای هیئت دولت پس از نشست کابینه به میان خبرنگاران آمدند و به پرسشهای آنها پاسخ دادند.

وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب های بانکی خود را مسدود کند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تأکید کرد: وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت فرصت دارد نسبت به تعیین تکلیف حساب های خود در بانک های عامل اقدام و آنها را مسدود کرده و یک حساب واحد نزد خزانه با نظارت بانک مرکزی افتتاح کند.

تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور

در نخستین جلسه شورای اقتصاد سال ۱۴۰۳ پنج درخواست وزارت نفت برای توسعه میادین نفت و گاز خصوصا در مناطق مشترک با کشور‌های همسایه مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

دروغ‌های بی‌بی‌سی، یک بازی تکراری

چند ساعت پس از اقدام بی بی سی برای انتشار اسنادی درباره فوت یک دختر، این شبکه می‌گوید نمیتواند اسناد منتشره خود در اینباره را تایید کند.

بدهی به نهادها مانع صدور سندمالکیت برای اموال غیرمنقول نیست

مجمع تشخیص مصلحت نظام، صدور سند مالکیت برای اموال غیرمنقول ادعایی ثبت شده در سامانه که نزد مرجع صالح اثبات شده را بدون نیاز به تسویه بدهی های مرتبط به نهادهای عمومی و دولتی به مصلحت دانست.

سرلشکر سلامی: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران و استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود، گفت: این عملیات موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد.

قالیباف: آموزش و پرورش پرچمدار تحول در کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الگوسازی در کشور نیازمند توجه به آموزش و پرورش است گفت: امروز پرچمدار و جلودار تحول در کشور، آموزش و پرورش است.

معرفی نامزد‌های انتخابات مجلس در سامانه «انتخاب ایران»

­سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه «انتخاب ایران»، از سوابق نامزد مورد نظرشان جویا شوند.

پلمب بیش از هزار دفتر مشاور املاک متخلف

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قوانین تصویب شده در مجلس یازدهم زمینه مدیریت بازار مسکن را فراهم کرده و با ورود به این بازار پر آشوب، با کنشگران فعالی که دست به سوداگری می‌زنند، قاطعانه برخورد می‌شود.

صباغیان بافقی: ضعف مجلس نگاه منطقه‌ای و محلی است

صباغیان بافقی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سهم نمایندگان در پیگیری سرمایه، اعتبار، امکانات و مجوز‌ها زیاد است؛ اگر استانی نماینده کافی نداشته باشد سهم مردم از منافع از بین می‌رود.

خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: بر اساس مصوبه امروز هیئت وزیران، حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت.

۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ۱۴ اردیبهشت، آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: دریافت هدیه در مقابل انجام وظایف مرتبط با شغل کارمندان دستگاه‌های اجرایی، بر اساس قانون، ممنوع است.

حمایت قوه قضائیه از دولت برای تحقق جهش تولید

رئیس دیوان عالی کشور از حمایت مستقیم و غیر مستقیم قوه قضائیه از اقدامات دولت برای پشتیبانی کسب و کار‌ها و کارخانه‌ها در جهت تحقق جهش تولید، خبر داد.

آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز میشود و به مدت یک هفته ادامه دارد.

توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: یکی از محرومیت‌های بزرگ در استان تهران، موضوع آموزش و پرورش و مدارس قدیمی است که باید در نگاه متوازن دولت، این استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

«طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است

وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت، گفت: «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد البته دستگاه‌های دیگر هم مسئولیت‌هایی دارند.

لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه

دیوان محاسبات کشور پیشنهاداتی را برای اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور ارائه کرد که لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه از جمله این موارد است.

اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار کردن نوسانات ارزی

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: سیاست دولت برای مهار کردن نوسانات ارزی، به مجلس اعلام شد.

بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد

معاون فنی و حسابرسی دیوان محاسبات کشور با اشاره به فعالیت دو هزار و ۸۶۶ شرکت دولتی گفت: بررسی عملکرد این شرکت‌ها با جدیت بیشتری در دیوان محاسبات ادامه می‌یابد.

معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ

دبیر شورای نگهبان گفت: معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

ضرورت هدفمند شدن حمایت‌های ارزی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هدفمند شدن حمایت‌های ارزی را خواستار شد و عنوان کرد: با وجود تامین ارز ارزان برای واردات کالا‌های اساسی توفیق چندانی در کنترل قیمت‌ها نداشته ایم.

افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

سخنگوی دولت از تصویب افزایش ۳۵ درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تأمین اجتماعی خبر داد.

دو و نیم میلیون واحد مسکونی در حال ساخت است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: رشد تولید مسکن از منفی ۱۳ درصد به ۴/۸ درصد رسیده و هم اکنون دو و نیم میلیون واحد مسکن در حال ساخت است.

تأکید رئیس جمهور بر فراهم شدن زمینه حضور مردم در انتخابات

آقای رئیسی بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس و تمهید همه امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان تأکید کرد.

واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها

رئیس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: اگر قرار به رقابت با فوتبال کشور‌های در حال توسعه و یا پیشرفته قاره باشد، باید قواعد بازی حرفه ای‌ها را رعایت کنیم.

تبریک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به معلمان و کارگران

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه ای عنوان کرد: در هر جامعه‌ای از فرصت فکر، اندیشۀ معلم و استاد و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود؛ توسعه و پیشرفت، رونقی مضاعف خواهد یافت.

ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه

مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی چالش‌های حوزه مدیریت رسانه، توجه به جایگاه مردم در اداره رسانه و تغییر قوانین متناسب با تحولات را به عنوان راهکار حل مسائل این بخش پیشنهاد کرد.

رهبر انقلاب: فلسطین باید به مردم آن بازگردد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تنها راه‌حل مسئله فلسطین را پیشنهاد مطرح شده از جانب ایران یعنی بازگشت فلسطین به صاحبان اصلی آن اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی خواندند و تأکید کردند: فلسطین باید به مردم آن بازگردد و پس از تشکیل نظام فلسطینی، خودشان تصمیم بگیرند که با صهیونیست‌ها چه کنند.

نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد

معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه معلمی یک شغل آینده ساز و انسان ساز است گفت: رزم زیبا و شجاعانه خلبانان نیروی هوایی ارتش در زمان جنگ به دلیل آموزش‌های دقیقی بود که توسط اساتید خلبانی دیده بودند.

تحقق وعده صادق با ۲۰ درصد توان یک نیرو

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به کمک آمریکا، انگلیس، فرانسه و بسیاری از کشور‌های منطقه به رژیم صهیونیستی برای خنثی‌سازی حمله ایران، گفت: در عملیات وعده صادق، فقط ۲۰ درصد از توان یک نیرو صرف مقابله با همه قدرت‌های جهانی شد.

بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی روند اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران پیشنهاد کرد: اعتبارات مورد نیاز در زمینه معیشت و رفاه ایثارگران در بودجه دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شود.

مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود

وزیر کشور گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ۲۱ اردیبهشت باید به خوبی و با صلابت، امنیت و مشارکت خوب مردم برگزار شود.

بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما

جمعی از منتخبان دوازدهمین دوره مجلس از بخش‌های مختلف صدا و سیما بازدید کردند.

شناسایی ۵۷۰ هزار واحد خانه خالی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به نظارت بر اجرای قوانین موضوع فعالیت سامانه املاک و اسکان تاکید کرد: بر اساس گزارش‌های اعلامی تا به حال ۵۷۰ هزار واحد خانه خالی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطار‌های لازم به صاحبان آنها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.

مدت مسئولیت اعضای هیئت مدیره اتحادیه ها مغایر سیاست های کلی نظام شناخته نشد

هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه مجلس درخصوص تمدید مدت مسئولیت اعضای هیئت مدیره اتحادیه‌ها که انتخاب بیش از ۲ دوره متوالی آنها را بلامانع دانسته بود، مغایر سیاست های کلی نظام ندانست.

افزایش توان رزم پدافند هوایی متناسب با تهدید‌های دشمن

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: امروز پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد و متناسب با تهدیدات دشمنان، توان رزم خود را افزایش می‌دهد.

ابوشریف: عملیات وعده صادق ادعا‌های نظامی تل آویو را درهم شکست

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، گفت: مقامات صهیونیستی همواره مدعی بودند می‌توانند به تنهایی و بدون کمک ایالات متحده با تهران مقابله کنند، اما عملیات وعده صادق ثابت کرد این امر ادعایی بیش نیست.

تشریح اقدامات مجلس در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اقدامات مجلس یازدهم در تصویب این لایحه را تشریح کرد.

حمایت نمایندگان مجلس از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا

نمایندگان مجلس در بیانیه ای از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا اعلام حمایت کردند.

پایان بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳

بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی مجلس پایان یافت و موادی از برنامه هفتم نیز به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد.

بازدید رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل

رئیس جمهور همزمان با روز کارگر از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد.

رئیسی: دولت پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران است

رئیس جمهور با اشاره به پیگیری مجدانه دولت برای به سرانجام رسیدن لایحه امنیت شغلی کارگران،اظهار داشت: به هیچ وجه اجازه ندهید تا کارگاه و کارخانه‌ای بنا به هر دلیلی تعطیل شود.

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

بررسی جداول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز مجلس پایان یافت.

موافقت با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم

مجلس موادی از لایحه برنامه هفتم را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کرد.

تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت

جدول ۱۱ لایحه بودجه که به تامین اعتبارات شرکت‌های دولتی اختصاص دارد، در جلسه علنی مجلس تصویب شد.

تصویب اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌ها

مجلس با جدول پیوست یک لایحه بودجه درخصوص اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی موافقت کرد.

نتانیاهو برای قدرت حتی ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: نتانیاهو به هر قیمتی به دنبال پیروزی بر حماس و یا گسترش دامنه جنگ در منطقه است.

تصویب اعتبارات بودجه‌ای نیرو‌های مسلح در سال ۱۴۰۳

مجلس کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۲۱ لایحه بودجه در خصوص اعتبارات بودجه‌ای نیرو‌های مسلح را تصویب کرد.

تصویب جدول مربوط به اعتبارات پروژه‌ها در سال ۱۴۰۳

جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه که به بودجه طرح‌ها و پروژه‌های مختلف اختصاص دارد در جلسه علنی مجلس تصویب شد.

 تصویب جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ 

جدول مربوط به منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

موافقت با جدول مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس با جدول شماره ۱۴ لایحه بودجه که به موجب آن ۳۱۵ هزارمیلیاردتومان برای یارانه نقدی و معیشتی در نظر گرفته شده، موافقت کردند.

تصویب جدول مربوط به تعرفه‌های درآمدی لایحه بودجه

جدول شماره ۱۶ لایحه بودجه سال جاری که به تعرفه‌های درآمد‌ی این لایحه اختصاص دارد در جلسه علنی مجلس تصویب شد.

طرح الزام به ثبت معاملات اموال غیر منقول درمراحل پایانی رسیدگی

طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول درمراحل پایانی رسیدگی در مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد.

اختصاص یک درصد از اعتبارات شرکت‌های دولتی به امور فرهنگی

کلیات جدول شماره ۱۲ لایحه بودجه که به موجب آن یک درصد از اعتبارات شرکت‌های دولتی به ارتقای شاخص‌های فرهنگی اختصاص می‌یابد، به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

کشت فراسرزمینی، ظرفیت همکاری با اوگاندا در بخش کشاورزی

رئیس کمیسیون صنایع مجلس در دیدار معاون نخست وزیر اوگاندا گفت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت خاصی برای تعاملات کشاورزی با اوگاندا در زمینه کشت فراسرزمینی قائل است.

تصویب اعتبارات محرومیت زدایی در سال ۱۴۰۳

کلیات جدول مربوط به اعتبارات محرومیت زدایی سال جاری در جلسه علنی مجلس تصویب شد.

صرفه‌جویی۱/۳ میلیارد دلار با اجرای قانون جهش‌تولید دانش‌بنیان

رئیس مجلس گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱/۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است.

ادامه رسیدگی به جداول بودجه سال جاری

جلسه علنی مجلس به ریاست رئیس مجلس آغاز شده و ادامه رسیدگی به جداول بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار جلسه قرار دارد.

جلسه ستاد هماهنگی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

در جلسه ستاد هماهنگی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گزارشی از ۶ پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد.

تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور

رئیس ستادکل نیروهای مسلح مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور را ابلاغ کرد که به موجب آن تکالیف جدیدی را این کارگروه برای دستگاه‌های اجرایی کشور تعیین کرده است.

تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان

معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است که بهره وری بسیار بالایی دارد.

تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح گفت: این سازمان در طول سال‌های فعالیت خود کلیه مدارک، نقشه‌ها و اسناد مربوط به خلیج فارس در ایران و سایر نقاط دنیا از دوران باستان تاکنون گردآوری کرده است.

وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها

رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان انرژی اتمی سه دستگاهی هستند که براساس گزارش مرکز پایش و بهبود محیط کسب و کار بدون تاخیر و به صورت غیرحضوری مجوز‌ها را صادر کرده اند.

ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اوگاندا با تاکید بر لزوم پیگیری توافقات انجام شده در حوزه کشت فراسرزمینی در اوگاندا گفت: مناسبات اجتماعی بین دو کشور می‌تواند از طریق توسعه صنعت گردشگری و مراودات دانشگاهی افزایش یابد.

نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های دور دست در حال اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هستند و امنیت شاهرگ اقتصادی کشور برقرار است.

تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران

نخست‌وزیر بورکینافاسو گفت: وقتی وارد ایران شدیم، دیدیم که یک کشور بزرگ و پیشرفته است.

بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند

به گفته فرمانده نیروی دریایی سپاه، بیگانگان از هزاران مایل دورتر به این منطقه می‌آیند و مشخص است که به دنبال امنیت منطقه نیستند.

راهبرد نیرو‌های مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی با اشاره به اهمیت منطقه راهبردی خلیج فارس تأکید کرد: راهبرد نیرو‌های مسلح، تأمین امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و جغرافیای منطقه است.

تجلیل از معلمان نمونه کشور با حضور رئیس جمهور

در آستانه روز معلم، با حضور آقای رئیسی، از معلمان نمونه کشور تجلیل شد.

قدردانی فرمانده کل فراجا از نمایندگان مجلس

فرمانده کل انتظامی کشور در پیامی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای صدور بیانیه‌ای در حمایت از فراجا به علت اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد.

بنای دولت؛ تقویت دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی

رئیس جمهور گفت: بنا بر تأکیدات رهبری فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی، دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، مراکز تربیت نیرو‌های کارآمد در آموزش و پرورش هستند و بنای دولت نیز تقویت این دو دانشگاه است.

آمادگی زیمبابوه برای گسترش همکاری‌های دفاعی و اقتصادی با ایران

معاون رئیس جمهور زیمبابوه در دیدار با وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: ایران از شرکای زیمبابوه است و آمادگی داریم در زمینه همکاری‌های دفاعی و اقتصادی روابط خود را با ایران توسعه دهیم.

آغاز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز بررسی بخش دوم (جداول) لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور را آغاز کردند

جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

 جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند.

۱۰ خرداد؛ برگزاری انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰

انتخابات تعیین نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی دهم خردادماه برگزار می‌شود.

مصوبات نشست علنی دوشنبه مجلس

مجلس امروز طرح شفافیت قوای سه گانه و طرح کنترل اجاره بها را اصلاح و بخش هایی از جداول لایحه بودجه سال جاری را تصویب کرد.

تصویب جدول هزینه‌های متفرقه لایحه بودجه

مجلس جدول شماره ۹ بودجه ۱۴۰۳ را که به هزینه‌های متفرقه دولا اختصاص داشت تصویب کرد.

ضرورت درج منابع و مصارف هدفمندی یارانه ها در بودجه عمومی

دیوان محاسبات کشور در گزارشی در خواست کرد که به منظور مدیریت کارا و اثربخش یارانه ها، منابع و مصارف هدفمندی در سر جمع بودجه عمومی دولت لحاظ شود.

موافقت با جدول مربوط به حقوق و مزایای لایحه بودجه

مجلس کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۷ بودجه در خصوص حقوق و مزایا و توزیع اعتبارات دستگاه‌ها را تصویب کرد.

تصویب جدول درآمدهای لایحه بودجه امسال

در جریان بررسی جداول لایحه بودجه جدول مربوط به درآمد‌های دولت به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت درگذشت آیت الله نجفی را تسلیت گفت

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی درگذشت آیت‌الله ضیاء الدین نجفی تهرانی، امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) و مسئول حوزه علمیه شرق تهران پیام تسلیتی صادر کرد.

 اصلاح طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی 

مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها را اصلاح کرد.

اصلاح طرح ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی

مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کرد.

داستان شفافیت (۳)؛  نسخه جدید شفافیت برای «همه»

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، اولین بار طرح شفافیت در مجلس تصویب شد؛ طرحی که این بار، فقط برای شفاف شدن آراء نمایندگان نبود و از ساختمان مجلس هم فراتر رفت.

تسلیت رئیس مجلس در پی درگذشت آیت الله نجفی تهرانی

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت عالم وارسته و استاد محقق آیت الله حاج شیخ ضیاءالدین نجفی تهرانی یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفت.

سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد

رئیس‌جمهور خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف و از نقش‌آفرینی رسانه‌ها در به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی قدردانی کرد.

بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: بسیاری از مدیران و تصمیم گیران در صنعت پتروپالایشگاهی، به جای جذب سرمایه‌های مردمی، به دنبال سرمایه گذاری دولتی هستند.  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا برای حمایت از ما مسدودکننده تبلیغات را غیرفعال کنید!