اخبار

اخبار اقتصادی | اقتصاد ایران و جهان | تیتر اخبار اقتصادی

تدوین سند راهبردی تولید فولاد سبز

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از تدوین سند راهبردی تولید فولاد سبز در این شرکت خبر داد.

فرصت محدود برای دریافت شناسه یکتا

بیش از ۴۰ درصد مجوز‌های کاغذی استان لرستان به شناسه یکتا تبدیل شده است.

ابوموسی نخستین شهرستان در حذف کامل پروانه کاغذی

بنا به اعلام درگاه ملی مجوزها ،شهرستان ابوموسی در استان هرمزگان ۱۶ اردیبهشت با پروانه کسب‌های کاغذی خداحافظی کرد.

ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات

بر اساس هدف گذاری سازمان توسعه تجارت، تجارت ایران و امارات امسال میتواند تا ۳۰ میلیارد دلار برسد.

حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان

 به گفته مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران صندوق ضمانت صادرات آماده است با ظرفیت‌های بالا از صادرکنندگان در بازار‌های خارجی حمایت کند.

تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل‌ها

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت با همراهی بخش خصوصی برای صادرات مازاد تولید برنامه ریزی کند گفت: با همراهی تشکل‌ها برای حضور در بازار اتحادیه اوراسیا برنامه داریم.

اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در شبکه خبر گفت: قانون تامین مالی تولید برای کاهش اتکا بر تسهیلات بانکی، مجموعه‌ای از روش‌ها و ابزار‌های جدید را معرفی می‌کند.

تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران از تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر و کارگروه‌های تخصصی در امور عشایر استان‌ها خبر داد.

بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران گفت: مشارکت مردم در تأمین برق هسته‌ای با احداث نیروگاه‌های کوچک مقیاس ممکن می‌شود.

نبود متولی یکپارچه، اساسی‌ترین چالش‌ توسعه نیافتن متوازن روستا‌ها

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به سهم کم روستاها از بودجه گفت: طرح‌ها و لوایح روستایی در ابعاد مختلف به گونه ای تنظیم نمی شود که بحث‌های اشتغال، تولید و معیشت که نقش اساسی در زیست پذیری روستا دارد را اولویت بندی کند که منجر به توسعه نامتوازن روستاها می شود.

بانک کشاورزی چک الکترونیک سایر بانک‌ها را نقد می کند

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: بانک کشاورزی به عنوان اولین بانک، چک الکترونیک سایر بانک‌ها را از طریق ابزار‌های بانکی خود به صورت غیر حضوری و الکترونیک نقد می کند.

توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی

وارد مدار شدن ۱۰۰ مگاوات برق مورد نیاز واحد‌های تولیدی و صنعتی تا زمان اوج مصرف در تابستان ١٤٠٣ از محل نیروگاه‌های مقیاس کوچک از جمله توافقات انجام شده در نشست مشترک مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مدیر عامل سازمان توانیر بود.

آغاز فروش خودرو‌های برقی وارداتی در سامانه یکپارچه

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از آغاز نخستین طرح فروش خودرو‌های برقی و هیبریدی وارداتی از عصر یکشنبه ١۶ اردیبهشت ماه خبر داد.

تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برگزاری ششمین کمیسیون مشترک ایران و عراق گفت: تلاش داریم که موانع پیش رو در زمینه صادرات و واردات دو کشور را برطرف و نقشه راه تجارت دو کشور را تدوین کنیم.

فولاد ایران در مدار افزایش تولید

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد می‌گوید: ظرفیت تولید فولاد کشور به ۴۵ میلیون تن افزایش یافته است و براساس برآورد‌ها، این ظرفیت از هدف گذاری ۵۵ میلیون تن در افق ۱۴۰۴ فراتر می‌رود.

تایید استاندارد ایران در کشور‌های دیگر

رئیس سازمان ملی استاندارد می‌گوید: از این پس تأییدیه کیفی آزمایشگاه ها، شرکت‌های بازرسی و همچنین نهاد‌های گواهی کننده، اعتبار جهانی خواهد داشت.

حساب واحد خزانه همچنان در انتظار اجرای کامل

رئیس کمیسیون اصلِ ۹۰ مجلس از شناسایی ۵۵ هزار حساب فرعی جدید خارج از خزانه خبر داده که حدود ۵۲ هزار حساب، فقط در یک بانک است.

افزايش ميزان تجارت ایران و هند

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و هند در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) با افزایش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

به گفته وزیر صمت در تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستم، اما به بهانه‌هایی واردات انجام می‌شود.

سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد

سرپرست سازمان خصوصی سازی از آزادسازی وثیقه و به نام شدن سهام ترجیحی متعلق به ۶۴ هزار و ۱۶۱ نفر از کارگران خبر داد.

کاهش بیش از ۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه) بازار سهام، با ۵ هزار و ۱۸۶ واحد کاهش معادل ۲۳ صدم درصد به دو میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۳۱ واحد رسید.

افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک از افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق برای اثربخشی خدمات صندوق برای تولیدکنندگان و تحقق جهش تولید خبر داد.

پیوستن شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: از ابتدای خرداد دریافت دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان می‌شود.

تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی

نائب رئیس انجمن تولید کنندگان لوله و اتصالات ایران گفت: بیش از ۷۰ درصد نیاز صنعت کشاورزی به لوله و اتصالات از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود.

الکترونیکی شدن ۴۷۷,۰۰۰ پروانه کسب کاغذی تا ۱۵ اردیبهشت ماه

بنا بر اعلام درگاه ملی مجوز‌ها، تا ۱۵ اردیبهشت ۴۷۷۰۰۰ پروانه کسب کاغذی الکترونیکی شده اند که لرستان، گیلان و تهران پیشتاز الکترونیکی کردن پروانه کسب‌های کاغذی هستند.

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت

هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۴۹۱ تومان رسید.

افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی

بر اساس آمار وزارت صنعت معدن و تجارت، سال گذشته تولید انواع ماشین آلات سنگین راه سازی و معدنی با افزایش ۴۳ درصدی به حدود ۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه رسید.

تحلیل روند بازار سهام در هفته‌ای که گذشت

نماگر‌های تالار شیشه‌ای هفته‌ای که گذشت را با بازدهی منفی به پایان رساندند. ارزش معاملات خرد در هفته دوم اردیبهشت پس از ۱۰ روز از کانال ۳ هزار میلیارد تومان خداحافظی کرد و در سطح ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت.

مصرف کولر‌ها در ایران معادل مصرف برق یک کشور ۱۲۰ میلیون نفری است

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ٣٢ هزار مگاوات مصرف برق سامانه‌های‌ سرمایشی در کشور معادل کل مصرف برق کشور مصر با ١٢٠ میلیون نفر جمعیت است و آمارها نشان می‌دهد، در این حوزه مقررات و مناسبات خوبی برای بهره‌وری انرژی و مهار هدر رفت برق حاکم نیست.

طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی

مدیر صدور مجوز‌های نظام مهندسی گفت: با کاهش فواصل بهداشتی، افزایش تولید در واحد‌های کشاورزی و دامپروری محقق می‌شود.

گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سفرِ بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگرِ خارجی در سالِ گذشته به کشورمان خبر داد.

تأمین برق، چالش جدی شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شهرک صنعتی شمس آباد با بیان اینکه وزارت نیرو به همه تعهداتش برای تأمین برق عمل نکرده است افزود: قطعی برق نظام‌مند که در شهرک‌های صنعتی اعمال می‌شود خسارت‌های هنگفتی به صاحبان صنایع وارد می‌کند.

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

آغاز حراج گسترده سکه از دوشنبه در مرکز مبادله

دومین حراج سکه در سال جدید بناست دوشنبه آینده با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار شود.

اطلاعات منازل سیل زده سیستان و بلوچستان به صندوق بیمه حوادث اعلام می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: اطلاعات منازل آسیب دیده در سیل اخیر نهایتا تا آخر اردیبهشت جمع آوری می شود و اوایل خرداد وارد مرحله پرداخت خسارت به آسیب دیدگان می شویم.

فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی

قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی از افزایش بیش از ۲۰ درصدی صادرات صنایع غذایی طی سال گذشته خبر داد.

تجهیز صنعت مبلمان ایران به ماشین آلات مدرن

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران گفت: با ورود فناوری‌های جدید، ماشین آلات CNC (برش صنعتی) و AI (هوش مصنوعی) و خطوط تولید نیمه اتوماتیک وارد این صنعت شده اند و صنعت مبلمان نیز به موازات صنایع دیگر پیشرفت کرده است. 

ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست

بنا بر اعلام سازمان امور مالیاتی مودیان طلا و جواهر برای ارسال ثبت صورتحساب در سامانه مودیان و سامانه جامع تجارت مختارند.

تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح فاصله های بهداشتی

دبیر ستاد صدور مجوز‌های تولیدات دامی جهاد کشاورزی، تسهیل و تسریع در سرمایه گذاری و کمک به تولید کنندگان برای دریافت مجوز و پروانه کسب و کار را از جمله مزایای کاهش فواصل بهداشتی عنوان کرد.  

فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار در فروردین

گمرک ایران اعلام کرد: با افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در نخستین ماه از سال، تراز تجاری کشور با و بدون احتساب نفت مثبت شد.

ضرورت توسعه صنعت گوهرسنگ در ایران

مجری طرح توسعه گوهرسنگ سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران می‌گوید: براساس سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ، سهم ایران تا سال ۱۴۰۵، از تجارت جهانی گوهر سنگ‌ها باید به یک درصد برسد.

۹۵ درصد بودجه پیشنهادی دولت تایید شد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تایید ۹۵ درصدی بودجه پیشنهادی دولت گفت: در بودجه امسال ۲۲۰ هزار میلیارد تومان به حقوق و یارانه اختصاص یافته است.

تولید آزمایشی کنسانتره در بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور

رئیس هیئت عامل ایمیدرو از تولید کنسانتره به صورت آزمایشی در کارخانه سرب و روی مهدی آباد به عنوان بزرگترین کارخانجات سرب و روی کشور خبر داد.

ایران نهمین تولیدکننده برق حرارتی جهان

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی با اشاره به افزایش حدود ۹ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور گفت: ایران به لحاظ ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های حرارتی رتبه نهم جهان را به خود اختصاص داده است.

افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: در سال جدید حدود هزار کیلومتر به طول خطوط لوله انتقال نفت کشور افزوده می‌شود.

هدف‌گذاری کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۱۴ هزار مگاوات ناترازی وجود داشت، پیش بینی کرد با اقدامات در دست اجرا، این ناترازی به ١١ هزار مگاوات برسد.

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی با امضاي اسناد همکاري دو جانبه برگزار شد.

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران

مدیرعامل پتروپالایشگاه تهران از سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی این مجتمع پتروپالایشی برای اجرای طرح ارتقای کیفی محصولات و پیشرفت ۶۵ درصدی طرح بنزین‌سازی خبر داد.

کاهش ۷۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت قیمت هر سکه طلای طرح جدید به ۴۱ میلیون ۵۸۵ هزار تومان رسید.

ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در سه سال گذشته شاهد کاهش مستمر سوانح ریلی بوده ایم و از هفته‌ای ۴.۵ سانحه به هفته‌ای ۳.۵ سانحه به طور متوسط رسیده‌ایم که کمترین میزان سوانح ریلی در دهه گذشته بوده است.

افزایش ۲۵ درصدی تجاری ایران و امارات

وزیر راه و شهرسازی از برگزاری نشست مشترک کمیسیون‌های اقتصادی ایران و امارات پس از گذشت ۱۰ سال به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی خبر داد.

وعده‌ای که پس از یک سال، اجرایی نشده است!

صدور صورتحساب خرید گوشی همراه؛ وعده‌ای است که نزدیک به یکسال از آن می‌گذرد؛ اما همچنان اجرایی نمی‌شود.

چالشی به نام بازار گردانی

چالش‌های قانون بازارگردانی، موجب بازنگری اش شد. مصوبه‌ای که چند روزی از اعلامش می‌گذرد و بورسی‌ها از گروه‌ها و نماد‌هایی سخن می‌گویند که این مصوبه شامل حالش می‌شود و البته بازه زمانی شش ماه‌ای که برای اجرای آن تعریف شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

بلوک تبلیغ حذف شد

لطفا برای حمایت از ما مسدودکننده تبلیغات را غیرفعال کنید!